PENAFIAN (DISCLAIMER)

Pihak penulis "Fikiran Kami" tidak akan bertanggungjawab atas segala hal yang akan terjadi hasil daripada nukilan di blog ini. Tulisan yang diterbitkan di blog ini hanya cetusan pendapat dan pandangan peribadi penulis ataupun pautan sumber-sumber yang dipilih.

Yang Mengikuti

22 November 2010

Konvensyen Barisan Nasional: Satu Era Baharu


Logo Barisan Nasional, kemungkinan akan diberi nafas baharu

Salam 1Malaysia,

1. Tahniah kepada pimpinan tertinggi Barisan Nasional yang telah sebulat suara dalam mesyuarat Majlis Tertinggi BN tempoh hari. Kedengarannya, banyak perubahan yang akan dilakukan demi kelangsungan parti pemerintah.

2. Sehingga kini, tiada mana-mana parti yang menunjukkan kemampuan mentadbir urus negara dengan baik selain daripada Barisan Nasional. Jika ada yang mengatakan BN tidak pernah berbuat apa-apa untuk negara, saya rasakan adalah molek jika orang tersebut menikam lidahnya sendiri. Jelas dan terang nyata lagi bersuluh.

3. PAS yang diberi peluang oleh Allah SWT untuk memerintah Kelantan sejak 1990, sehingga kini tidak dapat menyelesaikan masalah airnya sendiri. Malang sekali apabila kerajaan Kelantan berjanji akan menyelesaikan masalah air pada 2027. Di mana letaknya logik untuk tempoh sepanjang itu untuk membekalkan air bersih ke Kelantan? Selama ini, rakyat Kelantan berwuduk menggunakan air yang tidak rawat dengan sempurna?

4. Terbukti bahawa BN adalah kerajaan terbaik yang pernah Allah SWT berikan rahmat-Nya, hingga rakyat hidup di bumi bertuah ini dengan aman dan sentosa.

5. Konvensyen BN yang dijadualkan pada 28hb November ini, amat ditunggu-tunggu. Tiba masanya kini, BN berubah ke satu tahap yang lebih relevan dan moden sesuai dengan masa yang sering berubah. Jikalau boleh, konvensyen seperti ini haruslah kerap diadakan, jika tidak, dalam masa 2 tahun sekali. Ibarat kita sering menziarahi keluarga, pertemuan yang kerap antara pemimpin BN akan dapat mengeratkan lagi ikatan silaturrahim sesama parti komponen.

6. Masih banyak perkara yang perlu dihalusi oleh DS Najib dan TS Muhyiddin dalam memacu BN ke arah lebih progresif, dinamik dan berkaliber. Dari isu sekecil-kecil hingga membawa kepada isu hasutan perkauman, inilah yang harus dititik beratkan oleh mereka. Hukuman kepada mereka yang benar-benar bersalah, wajarlah lebih tegas dan saksama.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Sila berikan komen dengan menyatakan nama anda. Komen dengan menggunakan nama Anonymous bermakna anda adalah seorang pengecut yang tidak berani bertanggungjawab terhadap komen anda sendiri.