PENAFIAN (DISCLAIMER)

Pihak penulis "Fikiran Kami" tidak akan bertanggungjawab atas segala hal yang akan terjadi hasil daripada nukilan di blog ini. Tulisan yang diterbitkan di blog ini hanya cetusan pendapat dan pandangan peribadi penulis ataupun pautan sumber-sumber yang dipilih.

Yang Mengikuti

07 February 2009

Siapa lebih zalim dan kejam? (+Derhaka)

Salam.

Situasi politik yang sepatutnya aman, sedikit bergolak. Sebenarnya puak PAS lah yang cuba mewujudkan ketidakstabilan negeri. Katanya Islamik, tetapi tidak mahu menerima qada' dan qadar Allah SWT yang PAS sebenarnya tidak layak dan tidak mampu mentadbir negeri Perak. Maka Allah SWT Yang Maha Berkuasa telah mencabut kuasa memerintah daripada tangan orang PAS.

Dan orang-orang PAS yang ikut berdemonstrasi pada siang selepas solat Jumaat (6hb Februari), sebenarnya terdiri daripada orang-orang luar dan kesemuanya ada otak tetapi tidak ada akal. Akal yang mereka ada sebenarnya sudah dilitupi dengan kebodohan mereka sendiri. Mereka menganggap diri mereka pandai tetapi sebenarnya benak. Mereka kata mereka lebih faham agama Islam tetapi sebenarnya lebih Islam Politik ala-PAS daripada syariat Islam sebenar.

Mereka katakan BN tidak mengikut undang-undang kerana menerima sokongan ADUN Bebas (Yang sebenarnya mereka tidak lompat parti, tetapi keluar parti dan juga tidak masuk BN pun), tetapi adakah mereka juga mengikut undang-undang? Nizar telah dititah untuk meletak jawatan, tetapi tidak dipatuhi. Tidak dipatuhi maknanya melanggar undang-undang. Siapa yang lebih derhaka sekarang, Nizar dan balaci-balacinya (demonstrator PAS) atau BN?

Mereka marahkan BN kerana 'beli' ADUN PR. Tetapi kalau PR 'beli' ADUN BN, itu tidak mengapa. Kalau kita tanyakan hal ini kepada budak kecil pun, sudah pasti ia mengatakan bahawa itu tidak adil. Kata memperjuangkan keadilan tetapi tindakan itu tidak menunjukkan keadilan pun.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Sila berikan komen dengan menyatakan nama anda. Komen dengan menggunakan nama Anonymous bermakna anda adalah seorang pengecut yang tidak berani bertanggungjawab terhadap komen anda sendiri.