PENAFIAN (DISCLAIMER)

Pihak penulis "Fikiran Kami" tidak akan bertanggungjawab atas segala hal yang akan terjadi hasil daripada nukilan di blog ini. Tulisan yang diterbitkan di blog ini hanya cetusan pendapat dan pandangan peribadi penulis ataupun pautan sumber-sumber yang dipilih.

Yang Mengikuti

05 August 2011

Diam Tanda Setuju

Salam muhibbah.

Isu penyebaran agama Kristian kepada umat Islam di negara ini tidak pernah sunyi. Terbaru, serbuan JAIS terhadap Gereja Methodhist di PJ membuktikan bahawa wujud gerakan 'bawah tanah' terhadap kegoyahan iman umat Islam yang rapuh.

MB Selangor arahkan Exco 'tutup mulut'. Manakala PAS pula membisu seribu bahasa. Bak kata orang dulu-dulu- "Diam tanda setuju". Maka, apakah PAS yang kononnya jagoan Islam hanya membisu tak terkata?

DAP sebagai rakan sekutu kuat dan "abang besar" juga diam tanpa bicara. Maka sindrom diam ini membawa kita kepada rumusan, memang merekalah dalang di sebalik aktiviti ini. Apakah penganut PAS mahu umat Islam dimurtadkan? Jangan cuba menyalahkan UMNO/BN atas isu ini. PAS yang menjadi "rakan kongsi" negeri Selangor perlu bertanggungjawab 100% atas isu murtad ini.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Sila berikan komen dengan menyatakan nama anda. Komen dengan menggunakan nama Anonymous bermakna anda adalah seorang pengecut yang tidak berani bertanggungjawab terhadap komen anda sendiri.