PENAFIAN (DISCLAIMER)

Pihak penulis "Fikiran Kami" tidak akan bertanggungjawab atas segala hal yang akan terjadi hasil daripada nukilan di blog ini. Tulisan yang diterbitkan di blog ini hanya cetusan pendapat dan pandangan peribadi penulis ataupun pautan sumber-sumber yang dipilih.

Yang Mengikuti

There was an error in this gadget

25 January 2009

Geram tahap gaban!

IPOH 25 Jan. - Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) kawasan Bota, Datuk Nasaruddin Hashim hari ini mengisytiharkan keluar daripada Barisan Nasional (BN) dan menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Tindakan itu disahkan oleh beliau sendiri melalui khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada wartawan Utusan Malaysia.

``Ya betul, terima kasih,'' katanya dalam SMS tersebut.

Nasharuddin sebelum ini merupakan Ahli Parlimen Parit dan bertanding kerusi DUN Bota pada pilihan raya umum lalu.

Dalam pilihan raya umum pada 8 Mac lalu, beliau menewaskan calon PKR, Usaili Alias dengan majoriti 2,068 undi selepas memperoleh 6,556 undi.

Perak kini diterajui pakatan pembangkang Pas, DAP dan PKR dengan menguasai 31 kerusi DUN manakala BN 28 kerusi.


Aku betul-betul tak puas hati lah dengan berita terbaru ni. Wei orang-orang Anwar dalam UMNO, kalau korang sayang sangat kat bontot Anwar tu, jangan duduk dalam UMNO lah. Keluar lah cepat-cepat join PKR yang korang hulurkan bontot korang tu. Aku dapat sumber sahih mengatakan bahawa ADUN ni memang sayang sangat kat Anwar sejak 1998 dulu. Buat rosak UMNO je simpan orang-orang penakut ni.

Kalau negara ni tak ada undang-undang, lama dah kepala Anwar tu aku gantungkan macam kepala BABI yang diorang gantung di Melaka hari tu. Puiii!!!!



17 January 2009

Tahniah, Pakatan Rakyat kerana menambah seekor lagi ahli di Parlimen

Setiap komen yang anda berikan haruskan tidak berlandaskan emosi. Rasional adalah perkara yang wajib dipertimbangkan di dalam setiap komen anda. Komen anda amatlah dihargai.

Nampaknya keputusan PRK K.Terengganu telah pun diketahui, dan pemenangnya adalah ahli Pakatan Kelentong Rakyat yakni PAS. Menang dengan majoriti 2,631 undi yang datang dari pengundi muda yang undi mereka ini hanya mengikut NAFSU, bukan mengikut AKAL yang dikurnia ALLAH. Darah gejolak nafsu muda yang tidak tahu hujung pangkal kesan akibat daripada undi mereka ini, barangkali akan menyebabkan semakin hari orang MELAYU semakin layu.

Apa yang sebenarnya pengundi muda ini mahu? Nak rumah, dah bagi rumah, Nak kemudahan, dah bagi kemudahan, tapi bila undi, undi pembangkang. Manusia jenis apa macam ini? Tak bersyukur langsung dengan pemberian. Cuba bayangkan anda berdoa memohon sesuatu daripada ALLAH, tapi bila dah dapat, adakah anda bersolat bersyukur kepada-Nya? Sudah tentu tidak, bukan? Kerana sudah hanyut mengikut NAFSU membabi-buta, leka dengan apa yang nampak di zahir tetapi tidak di batin.

Kesimpulannya di sini, masa depan MELAYU semakin kelam, di telan oleh NAFSU orang MELAYU sendiri yang menyokong pembangkang membabi-buta macam babi yang sesat di perkampungan orang.

05 January 2009

Kerajaan Komunis Perak semakin zalim dan hilang pertimbangan

Setiap komen yang anda berikan haruskan tidak berlandaskan emosi. Rasional adalah perkara yang wajib dipertimbangkan di dalam setiap komen anda. Komen anda amatlah dihargai.

Kerajaan DAP (Komunis) Perak telah berusaha sedaya upaya agar orang Melayu ditindas, dan terus ditindas sehingga mereka tidak mampu untuk berdiri lagi. Kezaliman mereka tidak dapat dibendung lagi. Sedikit demi sedikit mereka makan harta orang-orang Melayu dan Sultan. Ini lah tindak tanduk Komunis Moden yang menggunakan boneka Melayu nya yang kononnya "Islam" dan "Islamik".

Sementara orang-orang PAS yang kurang cerdik dalam hal pentadbiran, masih lagi bangga dengan Menteri Besar Boneka mereka. Mereka memang mahukan tanah-tanah mereka dijual kepada Cina Komunis ini supaya mereka boleh dapat duit dan duduk senang lenang goyang kaki sambil hisap rokok dan melepak di kedai kopi tanpa mereka sedari orang Melayu semakin lemah dan melemah.

Lihat sahaja status tanah pajakan yang ditukar kepada status KEKAL kepada penduduk Kampung Baru Kuala Rui di Gerik. Dan tindakan itu akan menyusul di semua Kampung Baru di seluruh negeri. Secara ringkas nya, penduduk di Kpg Baru ini adalah penyokong Komunis, dan rancangan British untuk menempatkan mereka di Kpg Baru supaya perhubungan dengan Komunis terputus.

Tetapi lihatlah betapa hebatnya Menteri Besar Boneka yang tak bijak itu walaupun ada IR. Secara tidak langsung mereka bersubahat dengan komunis-komunis itu.

Bukan saja perihal tanah, TADIKA KEMAS yang banyak berjasa kepada orang Melayu tidak kira UMNO atau PAS juga menjadi mangsa. PAS sendiri pun tak sanggup hantar anak ke TASKI kerana mereka tahu TADIKA KEMAS UMNO lebih bagus pengajaran dan pembelajarannya. Itulah sifat jelek orang PAS yang tak tahu malu. Kutuk UMNO bergantang-gantang tetapi kalau ada kemudahan disapu lebih awal dulu daripada orang UMNO.

Maka dengan ini, kalau anda ingin merujuk kepada kerajaan negeri Perak, jangan rujuk sebagai Kerajaan Pakatan Rakyat, tetapi KERAJAAN DAP KOMUNIS PERAK kerana yang memerintah bukan PAS atau PKR, tetapi hanya DAP sendirian. Ada PAHAM?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget


Sila berikan komen dengan menyatakan nama anda. Komen dengan menggunakan nama Anonymous bermakna anda adalah seorang pengecut yang tidak berani bertanggungjawab terhadap komen anda sendiri.