PENAFIAN (DISCLAIMER)

Pihak penulis "Fikiran Kami" tidak akan bertanggungjawab atas segala hal yang akan terjadi hasil daripada nukilan di blog ini. Tulisan yang diterbitkan di blog ini hanya cetusan pendapat dan pandangan peribadi penulis ataupun pautan sumber-sumber yang dipilih.

Yang Mengikuti

There was an error in this gadget

31 December 2008

PAS oh PAS (2)

Setiap komen yang anda berikan haruskan tidak berlandaskan emosi. Rasional adalah perkara yang wajib dipertimbangkan di dalam setiap komen anda. Komen anda amatlah dihargai.

Tak sedar-sedarkah lagi orang-orang PAS, rakan sekutu mereka, DAP secara terang-terang menolak hukum hudud, malah boleh pula pemimpin-pemimpin PAS berkata, mereka sanggup tunggu 30 tahun lagi untuk menjalankan hukum hudud. Huh, HIPOKRIT!

Nampak sangat mereka yang mempolitikkan isu hukum hudud ini. Kalau anda katakan Lim Guan Eng tu sebagai "khalifah" yang KONONnya memahami ISLAM, untuk apa secara terang-terangan dia menolak hukum hudud. Bukan saja LGE, malah Karpal Singh tu juga tak suka langsung dengan hudud. Nah, terbukti sudah hudud itu tidak lebih daripada politik PAS yang tak bijak dan tak matang langsung. (Sebenarnya saya nak kata orang yang sokong membabi-buta PAS itu tidak lebih daripada B***H saja!)

Tak nampak pun pelaksanaan hukum hudud di Kelantan walaupun sudah hampir 30 tahun memerintah. Yang PAS tau, kutip balak, sebab tebang balak boleh dapat duit dengan cepat. Huh, mereka sayangkan DUNIA!

Saya menyeru kepada ahli-ahli PAS, kalau anda sayangkan parti anda ini dan lebih-lebih lagi ISLAM, keluarlah daripada Pakatan Rakyat, dan tukarlah pemimpin yang menyokong dasar-dasar tidak Islamik Pakatan "kencing" Rakyat tu. Saya maklum ramai ahli-ahli PAS (yang bijak dan matang) ingin kembali kepada perjuangan asal tetapi tidak mampu kerana mereka tidak ada kuasa di tangan mereka.

PAS oh PAS (1)

Setiap komen yang anda berikan haruskan tidak berlandaskan emosi. Rasional adalah perkara yang wajib dipertimbangkan di dalam setiap komen anda. Komen anda amatlah dihargai.

Nampaknya PAS sudah mula bermain fatwa rekaan mereka untuk pilihan raya kecil kali ini. Seperti biasa, setiap kali pilihan raya, akan ada fatwa ciptaan mengikut nafsu serakah mereka sendiri. Seperti yang pernah kita dengar, "Undi PAS dapat pahala" atau "Undi PAS masuk syurga"

Bolehkah kita menyokong PAS, jika PAS sendiri seolah-olah senyap dalam isu arak, babi dan maksiat di negeri-negeri yang dimenangi Pakatan Rakyat? Secara tidak langsung jika kita menyokong PAS, bermakna kita akan menyokong arak, babi dan maksiat. Tidak sedarkah anda?

Adakah berdosa mengundi parti BN yang telah banyak menyediakan bantuan seperti sekolah, jalan raya, hospital, masjid sedangkan undi PAS yang tak bawak apa-apa pun dapat pahala?

Anda marahkan BN kerana mengamalkan rasuah, politik kotor, maksiat dan macam-macam lagi, tetapi PAS sendiri yang KONONnya memperjuangkan Islam, sama sekali tidak berkelakukan seperti seorang Muslim yang sejati. Mencipta fatwa mengikut nafsu tanpa memikirkan kesan dan akibat.

Mengambil kata-kata calon BN Kuala Terengganu, Dato' Wan Ahmad Farid, apa pula fatwa kepada orang-orang PAS yang menyokong calon DAP ataupun PKR di seluruh negara? (Ini sepatutnya Nik Aziz wajib jawab). Bukan apa, takutlah pula terpesong akidah mereka ataupun tak dapat pahala sebab tak undi PAS.

Bolehlah kita simpulkan di sini, undi PAS = DAP = PKR = arak = babi = maksiat. Jadi nasihat saya kepada pengundi K.Terengganu, kalau anda memilih juga PAS, bererti anda tidaklah bijak orangnya, malah saya rasa anda bukan seorang yang berfikir panjang.

29 December 2008

Salam Maal Hijrah 1430H

Setiap komen yang anda berikan haruskan tidak berlandaskan emosi. Rasional adalah perkara yang wajib dipertimbangkan di dalam setiap komen anda. Komen anda amatlah dihargai.



Terima kasih kerana sudi menjenguk blog ini yang tak seberapa. Matlamat kewujudan blog ini adalah untuk menyedarkan umat Melayu Islam yang semakin leka dengan permainan politik sehingga hampir memusnahkan jati diri sebagai sebuah bangsa yang unggul suatu ketika dahulu.

Sempena dengan kehadiran tahun baru Hijrah ini, saya menyeru kepada mereka yang sayangkan agama, bangsa dan tanah air supaya sama-sama kita berjuang mempertahankan bumi tercinta ini. Lupakan sengketa yang lama, demi perjuangan. Sesungguhnya datuk nenek kita telah berusaha untuk memerdekakan negara ini, kini tiba pula giliran kita untuk memastikan kemerdekaan ini terus kekal di tangan bangsa kita, bukan di tangan bangsa lain.

Allah SWT telah mengurniakan rantau ini kepada bangsa kita untuk menjaganya, janganlah pula kita melepaskan tanggungjawab yang amat berat ini kepada bangsa lain. Inilah masanya, saatnya, detiknya, waktunya dan segala-galanya. Tolak mereka yang cuba memecah-belahkan bangsa MELAYU ini.

"Takkan Melayu Hilang Di Dunia!"

27 December 2008

BERITA: Kemangkatan Tuanku Jaafar

Setiap komen yang anda berikan haruskan tidak berlandaskan emosi. Rasional adalah perkara yang wajib dipertimbangkan di dalam setiap komen anda. Komen anda amatlah dihargai.

Assalamualaikum.

BERITA SEDIH. Mantan Yang Di-Pertuan Agong X, Tuanku Ja'afar ibni Almarhum Tuanku Abdul Rahman (1922-2008) telah kembali ke Rahmatullah jam 11.45 pagi, 27 Disember 2008 (29 Zulhijjah 1429) akibat serangan strok. Baginda juga adalah Yang Di-Pertuan Besar Negeri Sembilan yang ke-10 telah mangkat pada usia 86 tahun. Sebagai rakyat Malaysia, marilah kita sama-sama menyedekahkan Al-Fatihah kepada al-marhum baginda.

Sedikit info ringkas mengenai baginda:

1. Diputerakan di Klang, Selangor (1922)
2. Sekolah Melayu Seri Menanti (1928-1933)
3. Kolej Melayu Kuala Kangsar (1934-1939)
4. Raffles College, Singapura (1940)
5. Menggantikan kekanda baginda, Tuanku Munawir sebagai YDP Besar N.Sembilan (1967)
6. Dilantik YDPA ke-X (1994-1999)

11 December 2008

Kesamarataan? Nah, perjuangkan lah!

Setiap komen yang anda berikan haruskan tidak berlandaskan emosi. Rasional adalah perkara yang wajib dipertimbangkan di dalam setiap komen anda. Komen anda amatlah dihargai.

Salam muhibbah.

Mana pejuang-pejuang kesamarataan yang selalu menggembar-gemburkan mengenai hak sama rata antara kaum? MANA? Yang selalu kita dengar, pejuang-pejuang ini hidup sebagai pencacai dalam PAKATAN "kencing" RAKYAT. Bising, konon Malaysia hanya didominasi oleh Melayu.

Nah, apabila YB Mukhriz Mahathir membangkitkan soal sekolah satu sistem, bukan nya hendak menyokong, malah membantah pula cadangan murni itu. Lebih-lebih lagi, ada pula Melayu dalam PAKATAN kencing itu membantah cadangan "KESAMARATAAN" ini. PERSETAN! Itu semua BANGSAT! Persatuan Cina bising. Lebih-lebih lagi pemimpin parti chauvinis, parti DAP, MCA, Gerakan. Katanya nanti akan terjejas bangsa Cina. Hei, bangsat-bangsat! Kalau kita hendak pertahankan hak Melayu dikatakan RACISM. Sekarang siapa yang lebih racism, ha bangsat?

Sekolah Wawasan adalah contoh terbaik, sebagai peringkat awal sebelum sekolah satu sistem boleh dilaksanakan. Kenapa bangkang? Sekurang-kurangnya kita tak perlu susah hati hendak hantar anak-anak ke mana-mana sekolah. Laksanakan sahaja sistem-sistem di 3 jenis sekolah berasingan tadi di satu sekolah. Susah kah? Sebenarnya tak susah pun, kecuali ada bangsat-bangsat yang bising sebab terjejasnya hak bangsa lain yang memang bangsat sebangsat-bangsatnya.

07 December 2008

Salam AidilAdha...


Assalamualaikum.

Di mulakan dengan Bismillahirrahmanirahim, saya ingin mengucapkan Salam Aidil Adha kepada seluruh umat Islam seluruh dunia. Semoga kedatangannya kali ini di ingati dengan kemuliaan yang Allah SWT telah berikan kepada semua umat Islam.

Tidak lupa juga saya mengucapkan takziah kepada keluarga mangsa tanah runtuh di Bukit Antarabangsa tempoh hari. Saya belum berkesempatan untuk mengulas isu-isu semasa, barangkali dua tiga hari selepas Aidil Adha baru ada ruang, insya-Allah.

02 December 2008

Keluarkan sahaja PPP!

Setiap komen yang anda berikan haruskan tidak berlandaskan emosi. Rasional adalah perkara yang wajib dipertimbangkan di dalam setiap komen anda. Komen anda amatlah dihargai.


Amboi.. amboi.. amboi.. ugut nampak?

Parti kecil PPP ni dah mula nak jadi hero? Sedar diri tu sikit. Awak tu nak jadi hero I.S.A? Agak nya kenapa orang-orang macam ini tak faham mengenai I.S.A. "Kita bukan nak mansuhkan I.S.A. tapi mahu kerajaan pinda I.S.A. Jika tidak, kami keluar dari BN" Kenyataan ringkas berbaur ugutan.

Inilah nada kecewa apabila parti kalah pada PRU-12 yang lalu. Parti yang kurang sokongan ini cuba nak meraih populariti di kalangan anti I.S.A. supaya disanjung sebagai hero. Sudahlah, patutnya PPP ini dibubarkan sahaja atau ahli-ahli nya masuk parti siasah yang besar.

I.S.A. tak perlu lagi dipinda. Ia sudah cukup jelas dan terang menyatakan "sesiapa yang memberi ancaman kepada keselamatan negara dan rakyat, dia harus di tahan." Jadi kalau anda tidak melakukan apa-apa kesalahan yang berkaitan keselamatan negara, untuk apa anda risau? Pokoknya mudah, jangan cuba menggugat ketenteraman bangsa, agama dan negara. Kalau itu difahami, nescaya tidak ada orang mempertikai I.S.A. ini.

Bayangkan negara kita seperti di Thailand, atau krisis terbaru di Mumbai, India. Negara-negara ini tidak ada akta sebegini. Kalau tidak sudah lama kepala-kepala perancang ini disumbat ke pusat tahanan. Barulah aman dan sejahtera negara.

Tak payah tunggu lama-lama, tendang sahaja parti ini keluar dari BN. Bukan ada jasa pun, lagipun mereka ini tidak ikhlas memperjuang dasar-dasar BN. Kalau mereka betul-betul ikhlas, pasti kawasan majoriti India dan Cina di seluruh pelusuk negara menjadi milik BN.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget


Sila berikan komen dengan menyatakan nama anda. Komen dengan menggunakan nama Anonymous bermakna anda adalah seorang pengecut yang tidak berani bertanggungjawab terhadap komen anda sendiri.