PENAFIAN (DISCLAIMER)

Pihak penulis "Fikiran Kami" tidak akan bertanggungjawab atas segala hal yang akan terjadi hasil daripada nukilan di blog ini. Tulisan yang diterbitkan di blog ini hanya cetusan pendapat dan pandangan peribadi penulis ataupun pautan sumber-sumber yang dipilih.

Yang Mengikuti

There was an error in this gadget

26 June 2011

Hentikan AMARAN, tunjukkan TINDAKAN


Salam muhibbah.

1. Kedegilan pihak-pihak yang ingin membuat demonstrasi pada 9 Julai ini sangatlah mengecewakan. Keras hati mereka ingin meneruskan juga perhimpunan yang tiada sebarang faedah itu.

2. Malangnya KDN masih membisu dan sesekali berteriak "AMARAN". Hanya dengan "AMARAN" tidak akan mengubah apa-apa keadaan. "AMARAN" tidak akan membekas di sanubari pendemo-pendemo.

3. Ketegasan pendemo ini WAJIB dibalas dengan TINDAKAN. Terpulanglah pada KDN bentuk apakah tindakan tersebut. Langkah pencegahan perlu dilaksanakan. Hanya TINDAKAN yang akan menyebakan pendemo tersebut "angkat kaki".

4. Apakah Menteri AMARAN hanya mampu memberi AMARAN? Sangatlah malang jika kerajaan hanya pandai memberi AMARAN daripada TINDAKAN.

5. Jangan sampai "Sudah terhantuk barulah terngadah"

1 comment:

amnitpg said...

Sebaik sahaja Menteri KDN laungkan perkataan 'ISA akan d gunakan saya sokong 200% kerana tindak tersebut adalah tepat pada masa dan ketika ini.

Kita perlu sedar dan tahu apa sahaja yang pemerintah lakukan disebelah pihak lain tetap akan mengata dan berkata tidak adil dan sebagai nya. bagitu juga kita yang mengata sebelah pihak yang berjaya memerintah beberapa negeri, Jadi tidak timbul soal adil atau tidak , tidak timbul persoalan yang tidak baik asalkan tindakan yang kita buat memastikan rakyat terpelihara aman dan sejahtera.

ISA memang patut kerana jika pembangkang jadi pemerintah mereka juga akan menggunakan apa sahaj undang-undanag yangs edia ada untuk terus memelihara rakyat.

Syabas Menerti KDN , ISA kan mereka tanpa kita siapa mereka. Jalankan tanggung jawab anda untuk rakyat demi rakyat yang cintakan keamanan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget


Sila berikan komen dengan menyatakan nama anda. Komen dengan menggunakan nama Anonymous bermakna anda adalah seorang pengecut yang tidak berani bertanggungjawab terhadap komen anda sendiri.