PENAFIAN (DISCLAIMER)

Pihak penulis "Fikiran Kami" tidak akan bertanggungjawab atas segala hal yang akan terjadi hasil daripada nukilan di blog ini. Tulisan yang diterbitkan di blog ini hanya cetusan pendapat dan pandangan peribadi penulis ataupun pautan sumber-sumber yang dipilih.

Yang Mengikuti

03 October 2008

Kebodohan PARIA yang memang bodoh!

Setiap komen yang anda berikan haruskan tidak berlandaskan emosi. Rasional adalah perkara yang wajib dipertimbangkan di dalam setiap komen anda. Komen anda amatlah dihargai.

Sebelum itu saya nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI buat muslimin dan muslimat seluruh Malaysia. Belum terlambat lagi bukan? Masalah internet yang berlaku menjelang raya telah menyebabkan saya tidak dapat menulis entri baharu. (Macam iklan Petronas pulak!) Sepatutnya hari raya yang mulia ini kita sambut dengan rasa gembira, riang, dan muhibbah. Kecewa sungguh saya apabila mengetahui kekecohan yang berlaku di PWTC pada 1 Swayal.

Apa sudah hilangkah rasa hormat bangsa pariah ini terhadap bangsa lain? Nampaknya semakin lama, semakin kurang ajar pariah-pariah ini menganggu ketenteraman awam. Layak sungguh bangsa ini dipanggil pariah kerana sifat kurang ajarnya mereka. Pernahkah kita lihat orang Melayu membuat kecoh ketika Deepavali atau Thaipusam? Tahun Baru Cina atau Wesak? Apa kejadahnya mereka ini? Sepatutnya bukan ISA lagi mereka ini, halau sahaja pariah ini dari bumi Malaysia.

Kalau kamu semua, pariah-pariah sekalian rasa susah hidup di Malaysia, BALIKLAH KE INDIA sana! Duduk dengan bangsa-bangsa PARIAH yang sama dengan kamu. Kalau kamu sayang untuk duduk di Malaysia, TOLONG HORMAT perayaan agama lain yang tidak seagama dengan kamu! Kamu hendak lihat orang Melayu kecoh pada perayaan Deepavali? Kalau hendak kami boleh tunjukkan! INGAT wahai PARIAH semua! Jaga-jaga dengan tingkah laku kamu! Kita ada undang-undang dan jangan buat bumi Malaysia ini macam bumi nenek moyang pendatang kamu itu!

4 comments:

Man In Black said...

Saudara,

Mungkin saudara tidak kenal saya. Saya orang sebangsa Paria itu.. Saya penyokong BN yang mengundi BN di PRU-12. Saya tidak menyokong HINDRAF atau sebrg tuntutan mereka. Malah sehingga hari ini, saya masih menyokong kerajaan mutakhir..

Saya berharap saudara tidak termakan kata-kata mereka bhw mereka mewakili semua rakyat India di Malaysia. Ada diantara kami yang lebih sayangkan PM kami daripada bangsa sendiri. Kami berasa malu di atas tindakan mereka. Tidak guna saya meminta maaf bagi pihak mereka; kerana saya bukan wakil mereka dan mereka bukan wakil saya.

Tetapi saya berharap, saudara juga jangan golongkan satu bangsa kami sebagai tak berhati perut; tidak patriotik dan tidak sayangkan Malaysia. Ada diantara kami yang walaupun digelar pecacai bangsa oleh orang kami sendiri masih menyokong BN-UMNO..

Kami tidak lupa malah melepaskan persahabatan dalam BN yang mencecah 53 tahun ini.

Sekian saya,
Che Eduardo

Pewaris Melayu said...

Kita gelarkan presiden PAS dengan gelaran TUAN GURU HINDRAF, DATO' HAJI HADHI SAMY ABDUL AWANG.

Kita gelarkan presiden PAS dengan gelaran TUAN GURU HINDRAF, DATO' HAJI HADHI SAMY ABDUL AWANG.

Kita gelarkan presiden PAS dengan gelaran TUAN GURU HINDRAF, DATO' HAJI HADHI SAMY ABDUL AWANG.

Kita gelarkan presiden PAS dengan gelaran TUAN GURU HINDRAF, DATO' HAJI HADHI SAMY ABDUL AWANG.


http://pkrpasdap.blogspot.com/2008/10/tuan-guru-hindraf-dato-haji-hadhi-samy.html

edikemas said...

Apa sudah jadi dengan negara kita kini BERUK2 HINDU2 HINDRAF sudah mula tunjuk kurang ajar.APAKAH MELAYU ISLAM DIBUMI MALAYSIA INI TELAH HILANG MARUAH ? Bangkitlah tak kira politik untuk pertahankan KESUCIAN AGAMA ISLAM DAN BANGSA MELAYU YANG TELAH DIHINA OLEH BERUK2 HINDU2 HINDRAF,mari kita bersatu buat perhimpunan menyerahkan nota bantahan pada 27/10/08 kepada BERUK2 HINDU2 HINDRAF pada deepawali kita lihat apa mereka akan kata,kalalu 13 Mei 69 kita terpaksa berdepan dengan cina DAP yang kurang ajar biarlah 2008 kita berdepan dengan BERUK2 HINDU2 HINDRAF.

Razif AR Al-Marbawi said...

to faizal: salam perkenalan! teruskan perjuangan memartabatkan bangsa!

to Che Eduardo: terima kasih kerana masih setia dengan negara kita yang tercinta ini. Maafkan saya jika menyinggung perasaan saudara, tetapi saya sangat geram dengan HINDRAF ini. dan saya tahu, banyak lagi orang seperti saudara yang sayangkan negara ini.

to melayu-kini: setuju benar tu!

to edikemas: satukanlah bangsa kita. ingatlah pesan dato' onn, "melayu hanya selamat apabila kuat dan bersatu!"

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Sila berikan komen dengan menyatakan nama anda. Komen dengan menggunakan nama Anonymous bermakna anda adalah seorang pengecut yang tidak berani bertanggungjawab terhadap komen anda sendiri.