PENAFIAN (DISCLAIMER)

Pihak penulis "Fikiran Kami" tidak akan bertanggungjawab atas segala hal yang akan terjadi hasil daripada nukilan di blog ini. Tulisan yang diterbitkan di blog ini hanya cetusan pendapat dan pandangan peribadi penulis ataupun pautan sumber-sumber yang dipilih.

Yang Mengikuti

08 March 2009

Ulang Tahun Pertama PRU: Akibat Kuasa

Salam pertemuan.

Hari ini genaplah setahun berlalunya PRU yang berlangsung pada 8 Mac 2008. Hari di mana pemerintah telah dinafikan majoriti dua pertiga dan ketika itu 5 negeri parti pemerintah terlepas ke tangan pembangkang, mewujudkan kekalutan sehingga hari ini.

Penafian majoriti 2/3 dan kekalahan 5 negeri, menunjukkan bahawa politik tolak ansur yang diamalkan pemimpin tertinggi, tidak menjamin kestabilan politik. Akibat politik tolak ansur, banyak pihak cuba menimbulkan kegelisahan, menyentuh isu sensitif, mewujudkan kekacauan dan menganggu ketenteraman awam. Pemimpin yang bertolak ansur, tidak layak menjadi pemimpin tertinggi di negara ini.

UMNO/BN WAJIB bermuhasabah diri, mencari kelemahan agar diperbaiki, bukan dengan menuding jari kepada orang lain, terutama yang datang dari komponen BN. Setelah lebih 50 tahun merdeka, rakyat tidak perlu disogok dengan isu yang sama. Dan cara berkempen juga tidak harus yang sama. Pendekatan 'remaja' adalah sesuatu yang harus BN lakukan demi survival politiknya.

Akibat kemaruk kuasa, semua perbuatan dihalalkan. Walaupun mengaku diri sebagai seorang 'Muslim yang baik', hakikatnya agama diperguna agar semua perbuatan dilindungi, waima ia terang-terang tidak menggambarkan Muslim sejati. Ahli-ahli politik ini, hanya tahu berpolitiking, dan cuba melindungi ketidakupayaannya menjalankan tugas dengan baik. Apabila ditanya mengenai kemajuan yang dibawa, ia jelas tidak adil kepada semua pihak. Malah, rakyat cuba dipesong ke isu yang lain hingga menenggelamkan isu sebenar.

Harapan saya, agar semua sentimen politik ini dihentikan. Bersyukurlah dengan keamanan yang ada sekarang. Puaskah diri ini jika melihat negara kacau bilau? Rakyat bermusuh sesama sendiri? Tolonglah, saya merayu kepada semua, hentikanlah keadaan tidak tenteram ini!

p/s: Punca utama kekalutan ini tidak lain tidak bukan, Anwar Ibrahim! Manusia yang WAJIB dihapuskan di muka bumi Malaysia ini!


2 comments:

Zolkharnain Abidin said...

Blog ini telah dilinkan dgn http://bongkarsauh.blogspot.com/ di bawah bloglist blog pandangan kedua. Tk.

PUTRAKENCANA said...

Si Anuar lah punca utama yang menyebabkan Melaysia kucar-kacir.
Bangsa pendatang dah naik tocang dan sering mmengungkit akan keistimewaan Bangsa Melayu dan Kesultanan Melayu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Sila berikan komen dengan menyatakan nama anda. Komen dengan menggunakan nama Anonymous bermakna anda adalah seorang pengecut yang tidak berani bertanggungjawab terhadap komen anda sendiri.