PENAFIAN (DISCLAIMER)

Pihak penulis "Fikiran Kami" tidak akan bertanggungjawab atas segala hal yang akan terjadi hasil daripada nukilan di blog ini. Tulisan yang diterbitkan di blog ini hanya cetusan pendapat dan pandangan peribadi penulis ataupun pautan sumber-sumber yang dipilih.

Yang Mengikuti

01 March 2009

Apabila ALLAH dijual kepada agama Kristian


Salam.

Terkejut juga dengan keputusan KDN yang membenarkan penggunaan ALLAH di dalam agama Kristian di Malaysia ini. Sungguh, Islam semakin dicabar dan tercabar. Apa tindakan kita, orang Islam?

KDN wajib bertegas untuk tidak membenarkan langsung penggunaan ALLAH pada agama Kristian. Ini akan menimbulkan kekeliruan. Tambahan pula jika ada pengedaran kitab-kitab Kristian kepada anak-anak muda secara 'sembunyi'. Anak-anak muda yang belum pandai membanding beza pasti melihat Kristian dan Islam itu sama. Ini boleh menimbulkan bahaya.

Walaupun syarat untuk penggunaan mestilah ditulis "Untuk Penganut Agama Kristian", pendakwah-pendakwah Kristian ini bukanlah bodoh. Dengan daya tipu mereka, mereka boleh menggunakan bermacam-macam cara, antaranya seperti yang saya sebutkan tadi. Kita tidak tahu kesan yang akan berlaku akibat daripada tindakan ini. Boleh jadi lebih bahaya.

Penganut Kristian mestilah faham, situasi di Malaysia dan di Arab tidak sama. Di Arab sana, memanglah mereka menggunakan istilah ALLAH di dalam Bible mereka. Arab Kristian tidak berpegang kepada Katolik atau Protestan. Mereka adalah penganut Kristian Ortodoks ataupun Kristian Syria yang sangat berbeza dengan dua mazhab terbesar dunia itu. Di Malaysia boleh dikatakan hampir tiada mereka yang menganut Ortodoks ataupun Syriac.

Ia bukan alasan ALLAH eksklusif untuk orang Islam, tetapi ia untuk mengelakkan sebarang salah faham dan kekeliruan antara agama. Inilah perancangan Kristian untuk memurtadkan orang Melayu di Malaysia kerana mereka sudah mengkaji, cara 'mengelirukan' adalah cara sesuai untuk memurtadkan orang Melayu di Malaysia.

Wahai saudara-saudaraku, hebatkanlah tentangan terhadap dakyah Kristian ini! Musnahkan hasrat mereka untuk memurtadkan orang Melayu!

ALLAHUAKBAR!

2 comments:

Panglima Perang Cyber said...

Salam..

Hari ini isu nama Allah sudah kita faham situasi sebenarnya..

Ia berpunca dari kekeliruan aspek pewartaan dan alhamdulillah keputusan tahun 1986 tetap dipakai untuk menghalang penggunaan nama Allah dalam penerbitan..

Moga kita terus menyokong setiap perkara baik dan pandai menegur setiap perkara difikir buruk..

NDamai said...

Allah Maha Besar, Tuhan yang ESA

Syukur alhamdulillah, KDN telah menarik balik kebenaran penggunaan ALLAH oleh masyarakat Kristian di Malaysia.

Al-maklum, Melayu itu mudah lupa. Cuba lihat penyokong PKR yang lupa perjuangan Bangsa Melayu. Inikan pula generasi akan datang tentu akan terpedaya oleh pendakwah Kristian kelak.

ALLAH itu ESA, sedangkan mengikut kepercayaan Kristian ada TIGA Tuhan. Jadi perjelaskan kepada semua perbezaan "ALLAH" dengan "Tuhan Bapa"


Ayuh hapuskan Pluralisme

wassalam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Sila berikan komen dengan menyatakan nama anda. Komen dengan menggunakan nama Anonymous bermakna anda adalah seorang pengecut yang tidak berani bertanggungjawab terhadap komen anda sendiri.