PENAFIAN (DISCLAIMER)

Pihak penulis "Fikiran Kami" tidak akan bertanggungjawab atas segala hal yang akan terjadi hasil daripada nukilan di blog ini. Tulisan yang diterbitkan di blog ini hanya cetusan pendapat dan pandangan peribadi penulis ataupun pautan sumber-sumber yang dipilih.

Yang Mengikuti

There was an error in this gadget

08 April 2009

Analisis PRK

Salam muhibbah.

Pertama kali, rasanya belum terlewat untuk mengucapkan tahniah kepada Perdana Menteri ke-6, DS Najib Tun Razak. Sesungguhnya perjalanan politik yang panjang telah mematangkan gaya kerja DS. Adalah diharapkan DS Najib dapat mengemudi Malaysia menjadi lebih aman dan makmur.

Tahniah juga kepada mereka yang terpilih pada pemilihan UMNO beberapa minggu lalu, walaupun semacam ada yang "tak kena" pada pemilihan sayap Pemuda. Percayalah pada taqdir Allah SWT. Allah jua yang memberi kuasa dan menarik kembali kuasa.

7 April 2009, rakyat di tiga kawasan pilihan raya telah selamat menunaikan tanggungjawab masing-masing, dan kita juga sudah tahu keputusannya. Walaupun kita gembira di 'sana', namun janganlah terlalu bersedih di 'sini'. Banyak perkara yang harus kita renungi dan ambil tindakan segera.

Saya ingin membuat kesimpulan secara keseluruhan PRK kali ini. Tentu anda semua ingat, ketika Anwar Ibrahim dipecat pada 1998, hampir seluruh rakyat Malaysia marah tidak terhingga sampaikan sanggup menyebarkan simpati Anwar kepada kanak-kanak di sekolah ketika itu. Dan kanak-kanak ketika itu, sudah pula menjadi seorang pengundi yang sah kali ini.

Kita marahkan pengundi muda kerana tidak memihak kepada kerajaan. Ya, inilah hasil penerapan simpati kepada Anwar, 11 tahun lalu. Hampir keseluruhan pengundi muda berpihak kepada pembangkang, walaupun mereka menerima bantuan daripada kerajaan, hasil cukai yang dibayar rakyat yang dipulangkan kepada mereka. Apa yang mereka lihat, BN itu jahat dan pembangkang adalah suci mulia bak kain putih walaupun telah kita dedahkan segalanya, namun mereka masih lagi cetek pemikiran dan tiadalah cerdik langsung.

Di semenanjung, UMNO dan BN secara total telah ditolak oleh pengundi muda hasil penyebaran dakyah kepada mereka waktu kanak-kanak, 11 tahun nan silam. Dan mereka akan terus berfikiran begitu sehingga akan datang. Inilah masalah yang perlu dilihat oleh UMNO dan BN jika mahu terus menjadi kerajaan di masa akan datang.

Di Sabah dan Sarawak, pengaruh Anwar tidak kuat. Justeru itu, BN akan dijangka bertapak kukuh di kedua-dua negeri tersebut untuk tempoh masa 30-40 tahun akan datang jika Semenanjung tidak bertukar pengaruh.

Parti-parti bukan Melayu telah berjaya meracuni fikiran kaum bukan Melayu. Tidak kira parti dari pihak kerajaan atau pembangkang, mereka telah menanam sifat kebencian terhadap dominasi politik Melayu sejak merdeka. Mereka ingin menukar dominasi itu menjadi seperti di Singapura. Bukan kerana mereka merasa ditindas, walaupun tidak ada penindasan kaum pendatang di Malaysia, tetapi lebih kepada kebencian kepada Islam dan Melayu. Mereka tidak mahu Melayu itu menjadi Islam, tetapi mahu mengKristiankan umat Melayu keseluruhannya.

Umat Melayu! Terutama yang menyokong pembangkang, sedarlah bahawa anda telah dikuda, dan akan terus dikuda dan akhirnya dibenam ke dalam muka bumi sehingga hendak menyuarakan hak sendiri pun akan dikira racist nanti di masa akan datang.

Janganlah lupa, Malaysian Malaysia sedang dalam pembikinan....


2 comments:

Baginda Reformasi said...

Surat Tok Guru

Surat Tuan Guru Nik Aziz Kepada YB Nga Kor Ming ADUN Pantai Remis Perak

Posted by Skuad Dun Batu Caves

Sumber - blogtokguru
13 Rabiul Akhir 1430
9 April 2009

YB Encik Nga Kor Ming
EXCO Kerajaan Negeri Perak
Pejabat EXCO Negeri Perak
30000 Ipoh
PERAK DARUL RIDZUAN.
Menemui YB Encik Nga dengan ucapan salam sejahtera


Yang Berhormat,

Alhamdulillah, dengan izin Allah, saya telah mengikuti isu di sekitar percubaan YB untuk mengenali Islam melalui pembacaan Ayat-Ayat Al-Quran dengan tekun. Saya juga terharu mendengar keluhan YB yang berbunyi “saya berasa amat kesal apabila masyarakat Tionghua yang cuba mengenali Islam dan Al-Quran melalui kitab berkenaan, tiba-tiba dihalang.”

Saya boleh memahami dan menyelami perasaan kecewa yang sedang melanda hati YB. Mudah-mudahan dengan sikap “tidak mesra Umno” dan pemimpin-pemimpin Umno tentang kecenderungan masyarakat Tionghua dan India yang sihat ini, ia akan meningkatkan lagi kesedaran Non-Islam untuk lebih mengkaji, mendalami dan mengadakan forum serta wacana mengenai Islam dengan cara yang lebih meluas.

Saya mempunyai sebuah impian. Dalam tempoh tidak berapa lama lagi mudah-mudahan akan muncul lebih ramai orang dari kalangan masyarakat Tionghua, India, Siam, Bajau dan Kadazan yang tampil menjadi Qari, Ustaz, Khatib dan Imam di seluruh negara. Kalau Jenghiz Khan yang mengetuai tentera Moghul menyerang dan memusnahkan hampir seluruh Kerajaan dan tamadun Islam di Kota Baghdad, tetapi sempat ditebus semula keagungan Islam melalui cucunya yang bernama Aurangzeb yang menegakkan empayar Islam di India kemudiannya. Maka saya mempunyai keyakinan yang kuat bahawa Islam akan kembali gemilang di negara kita melalui kaedah dan insiden yang hampir sama. Mudah-mudahan YB lah orangnya yang akan meletakkan batu asas pertama ke arah menyusun batu bata yang kukuh ini untuk terus bertumpang tindih.

Mari kita bina asas ini dengan mengatur langkah-langkah permulaan melalui seminar, muzakarah, muqabalah, dialog dan wacana. Tajuk-tajuk seperti “dimana tak kenanya Islam” atau “apa mesej al-Quran kepada orang bukan Islam” bolehlah difikirkan. Anggota panel boleh terdiri daripada tokoh-tokoh PAS, Umno, DAP, PKR dan pemimpin-pemimpin NGO, pensyarah serta pendakwah bebas. Ia boleh dijadikan sesi kuliah bersiri yang boleh dianjurkan di PWTC, di masjid-masjid, surau-surau, kuil-kuil dewan-dewan perhimpunan, di universiti-universiti, baik di IPTS atau IPTA.

Sekali lagi saya mengucapkan syukur kepada Allah S.W.T di atas kekuatan dan keberanian yang ada pada YB. Terus tekun dan beristiqamahlah dalam mengharungi ujian-ujian ini. Insya Allah saya seakan-akan sedang melihat sekerdip lilin yang bercahaya di hujung sana. Marilah kita sama-sama ke sana.


* MEMBANGUN BERSAMA ISLAM *


(TUAN GURU DATO’ HAJI NIK ABDUL AZIZ BIN NIK MAT)
Menteri Besar Kelantan
Merangkap
Mursyidul Am PAS

rahman,ahchong,muniandy said...

Rakyat perlu disedarkan bahawa PAS, PKR dan DAP adalah satu pakatan yang RAPUH. Malaysia akan menjadi kucar kacir jika budaya politik mereka diterima umum dan menjadi majoriti. Mereka membawa budaya memberontak, merapu, fitnah, berbohong dan cakap tak serupa bikin. Kalau inilah yang disukai oleh rakyat Malaysia, tidak hairanla Malaysia akan hancur. Kerana, jika diorang berjaya membentuk kerajaan dengan cara demikian, tidak mustahil diorang juga berdepan dengan masalah yang telah mereka perkenalkan.. jadi macam Thailand.. hampeh! Masa tu UMNO pulak yang mengamuk.. bestnyer sekali sekala dapat mengamuk.. he, he, he.. (Jangan marah, sebab kalau UMNO mengamuk masa tu pon sebab ikut perangai buruk pembangkang masa sekarang.. Masa tu lagi best sebab UMNO boleh buat apa sahaja atas dasar kebebasan yang dilaungkan PAS,PKR dan DAP. UMNO tak perlu takut kena tangkap sebab masa tu ISA diorang dah hapuskan..ye ke?.. Fikir2kan la implikasinya dari perbuatan kamu wahai PAS, PKR dan DAP. Buanglah budaya yang boleh menghancurkan Malaysia)
Bagi saya hanya pemimpin yang TIDAK KORUP MINDA dan POKETnya sahaja yang mampu untuk melaksanakannya. UMNO yang bersih dan berani akan membawa kesejahteraan kepada seluruh rakyat malaysia.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget


Sila berikan komen dengan menyatakan nama anda. Komen dengan menggunakan nama Anonymous bermakna anda adalah seorang pengecut yang tidak berani bertanggungjawab terhadap komen anda sendiri.