PENAFIAN (DISCLAIMER)

Pihak penulis "Fikiran Kami" tidak akan bertanggungjawab atas segala hal yang akan terjadi hasil daripada nukilan di blog ini. Tulisan yang diterbitkan di blog ini hanya cetusan pendapat dan pandangan peribadi penulis ataupun pautan sumber-sumber yang dipilih.

Yang Mengikuti

There was an error in this gadget

04 February 2009

Mengapa gelabah?

Ketika ADUN Bota menyertai PKR, MB Perak terus memuji tindakan ADUN berkenaan kerana kononnya "sedar akan keburukan BN" dan tindakan melompat ke dalam PKR adalah satu tindakan mulia kerana akan memperkukuh kerajaan Pakatan Rakyat.

Tapi, apabila berita 'angin' mengatakan 2 Exco PKR hendak melompat ke BN, terus kelam kabut dan menuduh BN membayar kedua-kedua Exco tersebut. Aneh, aneh. Alasan MB, BN cuba untuk menjatuhkan 'pilihan' rakyat dan tindakan BN sungguh kejam. Walhal belum lagi Exco tersebut menyatakan pendiriannya, tetapi suasananya kecoh seperti sudah tiba masa kejatuhan Pakatan Rakyat.

Kalau tindakan BN kejam untuk menjatuhkan 'pilihan' rakyat, bagaimana pula dengan tindakan Anwar untuk menjatuhkan BN? Bukankah BN juga adalah pilihan rakyat? "Oh, BN menang sebab pengundi hantu!" Pengundi hantu? Kalau begitu, PAS menang di KT dan PKR di PP juga mestilah sebab pengundi hantu! "Eh, tidak. Itu sebab pengundi sudah sedar kezaliman BN"

Kenyataan apa kah ini? Tidakkah tuan-tuan sedar yang pembangkang ini adalah jenis "lidah bercabang"? Bukan sahaja lidah bercabang, tetapi juga 'pakar' penglipurlara. Semua jenis tuduhan tanpa bukti sudah berani digembar-gemburkan. Tuan-tuan fahamkan, jika tuduhan tanpa bukti itu apa maknanya? Itu FITNAH!

Dan tuan-tuan juga faham apa akibatnya jika menabur FITNAH, bukan? Lihatlah di negeri Perak, cerita FITNAH-memfitnah mula timbul satu persatu. Nah, itulah akibatnya jika nafsu untuk menukar kerajaan menjadi raja di hati. Rasakan sendiri!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget


Sila berikan komen dengan menyatakan nama anda. Komen dengan menggunakan nama Anonymous bermakna anda adalah seorang pengecut yang tidak berani bertanggungjawab terhadap komen anda sendiri.