PENAFIAN (DISCLAIMER)

Pihak penulis "Fikiran Kami" tidak akan bertanggungjawab atas segala hal yang akan terjadi hasil daripada nukilan di blog ini. Tulisan yang diterbitkan di blog ini hanya cetusan pendapat dan pandangan peribadi penulis ataupun pautan sumber-sumber yang dipilih.

Yang Mengikuti

30 November 2008

Hormat boleh, percaya jangan!

Setiap komen yang anda berikan haruskan tidak berlandaskan emosi. Rasional adalah perkara yang wajib dipertimbangkan di dalam setiap komen anda. Komen anda amatlah dihargai.

Akhir-akhir ini nampaknya golongan Cina sudah mula melaungkan suara mereka mengenai Ketuanan Melayu. Tak kira parti DAP, Gerakan atau MCA. Nada mereka hampir serupa. Inilah akibat kelemahan kuasa politik orang Melayu sejak berlalunya PRU-12 Mac lalu. Inilah akibat jika orang-orang Melayu PKR dan PAS berbangga dengan merosotnya pengaruh UMNO, lalu mereka seperti tidak endah sahaja apabila kaum imigran mula mempersoal sejarah rantau ini.

Situasi ini mengakibatkan saya membuat satu kesimpulan. Kaum imigran ini boleh kita HORMAT, tetapi PERCAYA, jangan sekali-kali. Kerana apabila kita sudah mula meletakkan kepercayaan terhadap mereka, bukan setakat tidak mahu bersyukur, malah jauh sekali untuk mengakui bahawa orang Melayu sememangnya TUAN bagi tanah ini sejak berkurun-kurun nan lalu.

Di sini saya ingin menyeru kepada seluruh Muslimin dan Muslimat terutama orang Melayu, jangan lagi PERCAYA kepada kaum imigran, hanya perlu HORMAT sahaja. Kalau anda berurusan di mana-mana premis imigran ini, hentikanlah. Sokonglah bangsa dan agama sendiri, walaupun anda bersengketa dengan saudara sendiri. Satu ringgit yang anda sumbangkan di premis bangsa sendiri akan mengukuhkan lagi ekonomi orang Islam dan seterusnya membantu umat Islam berjaya di masa hadapan. Sampaikanlah seruan saya kepada semua umat Islam terutama MELAYU.

Jangan Mudah Lupa!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Sila berikan komen dengan menyatakan nama anda. Komen dengan menggunakan nama Anonymous bermakna anda adalah seorang pengecut yang tidak berani bertanggungjawab terhadap komen anda sendiri.