PENAFIAN (DISCLAIMER)

Pihak penulis "Fikiran Kami" tidak akan bertanggungjawab atas segala hal yang akan terjadi hasil daripada nukilan di blog ini. Tulisan yang diterbitkan di blog ini hanya cetusan pendapat dan pandangan peribadi penulis ataupun pautan sumber-sumber yang dipilih.

Yang Mengikuti

20 November 2008

Jangan Jadi Bangsa Bertolak Ansur

Setiap komen yang anda berikan haruskan tidak berlandaskan emosi. Rasional adalah perkara yang wajib dipertimbangkan di dalam setiap komen anda. Komen anda amatlah dihargai.

Lihat sahaja keadaan masa kini, orang Melayu sudah mula diperlekeh, di hina, dipermainkan. Apa sahaja yang berkaitan dengan bumiputera, akan disentuh sedalam-dalamnya. Di mana silapnya? Pemimpin-pemimpin Melayu bukan sahaja mendiamkan diri, malah mengiyakan sahaja perilaku bangsa-bangsa pendatang ini.

Semakin hari kita semakin layu, ditundukkan oleh pemimpin Melayu kita sendiri. Kita mengimpikan sebuah KESATUAN umat seperti yang berjaya digerakkan oleh Almarhum Dato’ Onn Jaafar ketika menentang penubuhan Malayan Union, 1946. Di waktu itu, kita bertegas untuk menyelamatkan maruah bangsa kita. Ke mana hilangnya KETEGASAN itu?

Bangsa-bangsa pendatang ini perlu diberi pengetahuan mendalam mengenai hal keistimewaan peribumi Nusantara ini, bukannya nilai kesamarataan yang dilaung-laung oleh mereka. Tiada kesamarataan di negara ini. Orang Melayu tetap penghuni asal rantau ini dan bangsa yang bukan dalam rumpun Melayu tidak berhak mempersoal mengapa rumpun Melayu perlu mendapat keistimewaan.

Kita perlu TEGAS dalam hal ini, jangan jadi bangsa yang terlalu bertolak ansur seperti mana pemimpin terdahulu yang ‘terpaksa’ bersetuju denga syarat pra-kemerdekaan yang dikenakan oleh penjajah. Ketika itu kita terpaksa bertolak-ansur demi mendapat kemerdekaan. Sekarang apabila sudah merdeka melewati setengah abad, adakah kita perlukan sifat tolak ansur ini lagi? Sudah tentu tidak. Bangsa lain sudah mula ‘pijak kepala’ orang Melayu.

Di mana pahlawan-pahlawan Melayu sejati? Muncullah kamu, selamatkan maruah bangsa Melayu! Persetankan kritikan-kritikan yang melemahkan perjuangan kamu! Ini negara Melayu, wajib kita mempertahankannya daripada dikuasai orang lain. INGAT, terlepasnya kuasa politik kita di sini bermakna agama Islam terancam.

Mahukah kamu melihat agama suci kita ini musnah di bumi ini? Ini seruan JIHAD, bukan untuk berperang untuk berbunuh-bunuhan, bersengketa, bercakaran, tetapi JIHAD untuk menyedarkan orang Melayu supaya bersatu mempertahankan agama, bangsa dan tanah air.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Sila berikan komen dengan menyatakan nama anda. Komen dengan menggunakan nama Anonymous bermakna anda adalah seorang pengecut yang tidak berani bertanggungjawab terhadap komen anda sendiri.