PENAFIAN (DISCLAIMER)

Pihak penulis "Fikiran Kami" tidak akan bertanggungjawab atas segala hal yang akan terjadi hasil daripada nukilan di blog ini. Tulisan yang diterbitkan di blog ini hanya cetusan pendapat dan pandangan peribadi penulis ataupun pautan sumber-sumber yang dipilih.

Yang Mengikuti

There was an error in this gadget

22 November 2008

Satukan sahaja PKR dan DAP

Setiap komen yang anda berikan haruskan tidak berlandaskan emosi. Rasional adalah perkara yang wajib dipertimbangkan di dalam setiap komen anda. Komen anda amatlah dihargai.


Salam muhibbah.

Kita lihat sejak akhir-akhir ini, kerap kita mendengar isu-isu yang sedikit sebanyak 'menggegar' arena politik tanah air. Suhu panas politik tidak pula menunjukkan tanda-tanda menurun, malah semakin dipetik suis nya untuk menghangatkannya kembali.

Tidakkah anda hairan dengan sikap Pakatan Rakyat yang berjaya menguasai beberapa negeri, tetapi berlagak seperti pembangkang lagi? Kuasa sudah berada di tangan, gunakanlah sebaik mungkin, bukan dengan menyalahkan kerajaan terdahulu. Jika dulu tak boleh, bolehkan sekarang.

Jika kita amati dengan teliti, setiap isu yang dibangkitkan, tidak kira PKR atau DAP, adalah hampir menyerupai antara satu sama lain. Yang pasti, pokoknya adalah "Tiada Ketuanan Melayu" atau formula mudah:

(PKR+DAP)=PAP Singapura=Malaysian Malaysia=Malayan Union=[TIADA]Ketuanan Melayu

Justeru itu, adalah lebih baik kedua parti ini bergabung untuk sama-sama menyuarakan pendapat yang sama. Sama-samalah menuju "kesamarataan" yang kabur tanggapannya oleh mereka. Lebih-lebih lagi apabila bersuara di Parlimen, kelihatan sama sahaja keduanya. Hendak membezakannya pun membuat fikiran saya pening.

Ini yang perlu kita khuatirkan sekarang. Lebih-lebih lagi puak-puak PAS yang menyokong kedua parti ini. Tinggalkan sahaja Pakatan Temberang itu. Sudah terang, jelas lagi nyata, jika mereka menentang Ketuanan Melayu ini bermakna mereka menentang Ketuanan Islam. Sanggupkah kamu (PAS), melihat Islam dihina dan diperlekehkan?

Usah tertipu dan terpesona dengan segelintir pemimpin Cina yang melaungkan beberapa potong ayat Al-Quran atau menyebut "Amar Ma'aruf, Nahi Mungkar". Adakah mereka ikhlas mengeluarkan kenyataan itu atau sekadar ayat mengambil hati orang PAS? Adakah apabila mereka bersuara sebegitu, mereka lebih baik daripada orang Islam UMNO sendiri? Adakah mereka itu akan terbuka pintu hati untuk memeluk agama Islam?

Inilah realiti permainan orang bukan Islam untuk menjatuh dan memecah belah umat Islam sendiri. Jika kita lihat, banyak kajian yang dilakukan oleh sarjana Barat, mencari fakta, mencari tanda untuk membuatkan umat Islam semakin ragu dengan ajaran Islam hari demi hari. Hakikatnya yang bukan Islam seperti yang saya sebutkan tadi, wajiblah kita mengelaknya daripada berkawan dengan mereka. Kelak nanti memakan diri.

2 comments:

HANG LEKIR said...

Assalamualaikum,

Sokong!Pas jangan berkawan dengan Dap dan Pkr

sumandak bayu said...

Salam Bro,

Sumandak jemput Bro ikut serta Team Bloggers Pembela Negara banyak benda kita boleh ceta demi bangsa, agama dan negara

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget


Sila berikan komen dengan menyatakan nama anda. Komen dengan menggunakan nama Anonymous bermakna anda adalah seorang pengecut yang tidak berani bertanggungjawab terhadap komen anda sendiri.