PENAFIAN (DISCLAIMER)

Pihak penulis "Fikiran Kami" tidak akan bertanggungjawab atas segala hal yang akan terjadi hasil daripada nukilan di blog ini. Tulisan yang diterbitkan di blog ini hanya cetusan pendapat dan pandangan peribadi penulis ataupun pautan sumber-sumber yang dipilih.

Yang Mengikuti

11 February 2009

Melayu merusuh, Cina gembira

Salam.

Sedih apabila melihat bangsa Melayu telah menentang rajanya sendiri. Di kala kita mahukan keadaan aman dan sejahtera, tiba-tiba wujud pula satu puak yang kononnya Islamik, tetapi tidak mahu menerima takdir ALLAH SWT yang kerajaan 'pujaan' mereka telah tumbang. Kita tahu perusuh-perusuh ini terdiri daripada orang-orang yang tidak bijak pun, malah boleh kita katakan blogger-blogger pro-PR ini juga sebenarnya tidak cerdik mana pun, kecuali di bidang internet sahaja.

Tidakkah anda tahu bahawa "taat kepada pemimpin" itu adalah sesuatu yang WAJIB selagi mana pemimpin tersebut tidak menyuruh ke arah kemaksiatan? Pemimpin dalam konteks di Perak adalah Sultan Perak sebagai individu tertinggi di dalam sesebuah negeri. Adakah keputusannya itu menggalakkan ke arah keburukan? Baginda sebagai mantan Ketua Hakim Negara mestilah sangat arif dengan undang-undang berbanding dengan pencacai-pencacai jalanan yang sanggup berdemonstrasi bagaikan mereka lebih arif undang-undang daripada baginda sendiri.

Baginda sendiri bila melantik Nizar, baginda juga menggunakan kuasanya, bukan rakyat yang menentukan siapa MB mereka. Jangan nak kelentonglah, wahai Nizar! Kau bukan Menteri Besar Rakyat. Dan sesiapa yang memanggilnya dengan gelaran itu, berhentilah! Anda hanya cuba menampakkan kebodohan anda sendiri. Jika diikut perlembagaan, "parti yang mendapat majoriti rakyat" adalah yang layak menjadi kerajaan. Soalnya siapakah parti majoriti di Perak? SPR sendiri tidak pernah mengishtiharkan parti mana yang menang majoriti, tetapi jika cara Matematiknya:


Barisan Nasional sebagai parti yang sah adalah yang layak memerintah jika ikut budi bicara Sultan. Pakatan Rakyat tidak pernah wujud sebagai satu parti yang sah, dan boleh dikatakan pertubuhan haram. Sultan membuat keputusan ketika itu setelah yakin bahawa ADUN-ADUN PAS, PKR dan DAP boleh membentuk satu keputusan majoriti di Dewan lalu memperkenan pembentukan kerajaan. Itu pun tak mahu berterima kasih! Malah sanggup menderhaka pula!

Tatkala Melayu pencacai ini merusuh, golongan Cina DAP ini tidak pula turut serta. Di mana mereka? Tidakkah mereka 'sedih' melihat kejatuhan kerajaan pro-Cina mereka? Mereka ini tidak seperti pencacai ini, mereka terima hakikat bahawa kerajaan mereka sudah tumbang. Mereka mahu menunjukkan kepada dunia bahawa bangsa Melayu ini bangsa yang bodoh, suka demonstrasi jika tak berpuas hati. Akhirnya Melayu merana, Cina bersuka ria.

1 comment:

Prof. Era Pasca said...

Putra Kencana hang silap le tang carta pai hang tu...
antiislamasi tu betul.... tp yang selamat aman makmur tu tak betul la...
anti islamasi yg betul kat Msia ni 22.22+47.64 so total 69.86 persen... sebab UMNO pun tolak ISLAM.. YOSH!

huhu kini pandangan peribadi anda plak....
http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/02/patut-le.html

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Sila berikan komen dengan menyatakan nama anda. Komen dengan menggunakan nama Anonymous bermakna anda adalah seorang pengecut yang tidak berani bertanggungjawab terhadap komen anda sendiri.